"Kirke i vor tid - Sjælesorgens Kirke" - det var overskriften, som året 2024 blev skudt i gang med, da biskop og stiftsråd inviterede alle i provstiet til visionsmøde i januar.

Se visionen HER

Greve – Solrød provstis diakoniudvalg inviterer nu til en workshop med inspiration og faglige redskaber til at udvikle tankerne

Torsdag den 9. januar 2025, kl. 17.00 – 20.00 i Karlslunde Strandkirke.

TEMA: EKSISTENTIELLE OG ÅNDELIGE SAMTALER

En workshop om at være kirke i en tid, hvor åndelighed italesættes og diakoni efterspørges.

Workshoppen kommer til at inspirere og giver redskaber til den åndelig eksistentielle samtale i forbindelse med diakoni! For hvordan er det nu at vi sætter ord på livets dilemmaer?

Kl. 17.00: Diakon Conni Hjelm, Filadelfia behandler temaet og inviterer til samtale

Kl. 18.15: Sandwich og mulighed for at møde hinanden på tværs af provstiet og lytte til de gode initiativer, der allerede er i gang.

kl. 19.00: Vil ud være med til at samle op på visioner og udviklingsplaner for diakonien i provstiet?

Hvad er mål, ressourcer og muligheder?

Som formand for diakoniudvalget i Greve/Solrød provstiet ser jeg frem til at møde alle interesserede og engagerede i vores område.

Kom til hele eller dele af arrangementet.

Sæt kryds og på gensyn lørdag d 9. januar 2025 til hele mødet - eller en del af mødet

Du er velkommen til at invitere andre med, som dette kunne interessere.

Tilmelding sker til oktober, hvor vi skriver ud igen.

Workshoppen incl. mad er gratis!

Venlig hilsen
Ruth Cilwik