20-timers stilling som kirke- og kulturmedarbejder

Elsker du at fortælle børn om Gud?

Menighedsrådet ved Karlslunde Strandkirke søger en kirke- og kulturmedarbejder til at drive og udvikle børne- og familiearbejdet i kirken, sammen med mange frivillige.

Stillingen er fast og på 20 timer/ugentligt.

Vi har i vores vision fokus på både "hoved, hjerte og hænder". Vi ønsker at både medarbejdere, frivillige og forældre får et klart billede af, hvad børnene skal have af viden (hoved), hvilke værdier de tilegner sig og hvilke erfaringer, vi ønsker, de gør sig med Gud (hjerte), samt hvilke trospraksisser, vi gerne vil øve med dem (hænder). Det hele foregår naturligvis i et respektfuldt miljø og med stor opmærksomhed på børns frihed og forskellighed.

Vi søger én, der:

·         Er kirkeligt engageret og har interesse i at arbejde i en kirkelig sammenhæng ud fra vores vision.

·         Er iderig og kreativ og god til at udvikle og forny aktiviteter i samarbejde med frivillige og andre ansatte.

·         Er et åbent menneske, der elsker at møde børn, unge og voksne og lære dem at kende.

·         Elsker at lege og lave sjov, og formidle bibelhistorier på så det bliver levende for børnene

·         Gerne vil udfordres med arbejdsopgaver, som udvikler dig og din åndelige vandring med Gud.

·         Har erfaring med rekruttering og ledelse af frivillige

·         Har et drive, der kan lede, udvikle og løfte kirkens arbejde bl.a. med børn og familier

·         Har erfaring med at arbejde med børn og familier i kirkeligt regi og er god til relations opbygning mellem børn og forældre i sognet.

Vi tilbyder:

·         En stor menighed med mange engagerede børn, familier og frivillige.

·         Relevant efteruddannelse

·         Inspirerende og udviklende netværk

·         Kolleger, der også brænder for deres arbejde og er klar til at udfordre dig, samarbejde, lade dig stå på egne ben – og altid har din ryg.

·         Gode muligheder for personlig og åndelig udvikling.

Kerneopgaver:

Du får i samarbejde med frivillige ansvar for børne- og familiearbejdet, herunder:

·         Planlægge, udvikle og udføre arrangementer, bl.a. vores månedlige familiefredag

·         Koordinere tilbud til børn under gudstjenesten om søndagen

·         Lede vores ugentlige legestue tirsdag formiddag

·         Understøtte teamet af de frivillige ledere

·         Børneprogram på menighedslejre og konferencer

·         Være aktiv i begivenheder og arrangementer for institutioner ved kirkelige højtider

Ansøgning

Ansøgningsfristen er 13. oktober 2024
Samtaler afholdes i uge 43 og 44.
Ansøgningen med relevante bilag sendes til eller på mail til: 9105fortrolig@sogn.dk

Send os nogle ord om dig selv:

·         Forklar hvorfor du søger stillingen

·         Dine interesser

·         Din kirkebaggrund

·         Anden relevant information om dig selv

·         Forklar hvorfor vi skal vælge netop dig

Om Karlslunde Strandkirke.
Karlslunde Strandkirke er en sognekirke med en menighed, der består af mennesker i alle aldre og med meget forskellig kirkelig baggrund. Troen på, at Jesus er verdens frelser og at Gud fortsat virker med sin Ånd, binder os sammen. Vi er en del af Dansk Oase.

Det er afgørende for os, at den enkelte bliver set som menneske og vokser i efterfølgelse af Jesus. Derfor ønsker vi at skabe fællesskaber, der kan gøre det muligt.

Vi ønsker at være en kirke i mission. De sidste 25 år har vi blandt andet afholdt Alpha-kurser og en stor del af menigheden er kommet til tro herigennem. Det ønsker vi kun mere af.

Gennem giverfællesskabet, Strandkirkefællesskabet, støtter Strandkirken en lang række lokale, nationale og internationale projekter, som på hver sin måde bidrager til at udbrede evangeliet i ord og handling.

Mere information

Vil du vide mere om stillingen så kontakt:

Sekretariatsleder Karsten Bach på 2348 1198 eller kontaktperson Mathias Schwartz Kirkegaard på 2714 2481.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn,

sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for sognemedhjælpere.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er uddannelseskrav til stillingen. Se § 14 og 15 i Cirkulære nr. 10001 af 12/11 2019.

Det er en betingelse, at den obligatoriske grunduddannelse for sognemedhjælpere / kirke- og kulturmedarbejdere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start, medmindre du i kraft af din hidtidige uddannelse opfylder uddannelseskravet.

Medarbejdere, der ikke opfylder uddannelseskrav og ikke har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 1. Årslønnen aftales indenfor intervallet 298.151,82 kr. – 395.051,28 kr.(nutidskroner). Fikspunktet er 313.059,87 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør 32.757,44kr. (nutidskroner).

Medarbejdere, der opfylder uddannelseskrav eller har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet 313.059,87 kr. – 447.227,73 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 327.966,77 kr.(nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør 32.757,44 kr. (nutidskroner).

OK tillæg på 909,93 kr. (nutidskroner) pr. år.

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Kirkekultur.nu