LEDIG STILLING SOM UNGDOMSMEDARBEJDER

Er du klar til at gøre en forskel i unges liv og være en del af et energisk team?

Karlslunde Strandkirke søger en kirke- og kulturmedarbejder til ungdomsarbejdet i en 1 ½ års projektstilling på 15-20 timer om ugen. Læs videre for at finde ud af, om det er dig, vi leder efter!

Vi søger én, der

·         Har et drive, der kan være med til at udvikle og løfte kirkens arbejde med unge

·         Har erfaring med og lyst til at engagere og arbejde med unge mennesker

·         Er kirkeligt engageret og har en interesse i at arbejde i en kirkelig sammenhæng

·         Er iderig, kreativ og god til at udvikle og forny aktiviteter i samarbejde med frivillige og kolleger

·         Er et åbent menneske, der elsker at møde unge og lære dem at kende

·         Gerne vil udfordres med arbejdsopgaver, som udvikler dig og din åndelige vandring med Gud

·         Måske er studerende i de første studieår?

Vi tilbyder

·         En stor menighed med et engageret ungdomsarbejde med stort potentiale

·         Kolleger, der også brænder for deres arbejde og er klar til at udfordre dig, samarbejde, lade dig stå på egne ben – og altid har din ryg

·         Gode muligheder for personlig og åndelig udvikling gennem sparring med bl.a. kolleger samt mulighed for at deltage i konferencer og kurser, f.eks. LederOase og lignende.

Stillingen

Stillingen tilpasses dine erfaringer og kompetencer, men en stor del af arbejdet vil bestå i at stå for en eller flere af følgende aktiviteter i samarbejde med de frivillige og ungdomslederen:

-          At være et bærende medlem af det team, som står for vores ungdomsklub ”SU” (Strandkirkens Unge) hver torsdag aften (cirka 14-20-årige).

-          At stå for vores månedlige between-klub aftener i kirken (cirka 10-12-årige).

-          At hjælpe i konfirmandundervisningen med fokus på at skabe relationer til konfirmanderne.

-          At bygge bro til vores between-gruppeaftener, der køres af forældrene i private hjem.

-          At undervise kirkens ældste børn under gudstjenesten en søndag om måneden (10-13-årige).

Arbejdet kan konkret bestå i en række forskellige opgaver, som f.eks.:

-          At inspirere og oplære andre

-          At koordinere et team

-          At være ansvarlig for et fællesskab eller et arrangement

-          At købe ind, stille stole op og i det hele taget hjælpe med det praktiske

Der vil i høj grad være plads til udfoldelse af din kreativitet og spontanitet

Ansøgning

Ansøgningen med relevante bilag bedes sendt til 9105fortrolig@sogn.dk
Samtaler holdes løbende.

Send os nogle ord om dig selv:

·         Forklar, hvorfor du søger stillingen

·         Dine interesser

·         Din kirkebaggrund

·         Anden relevant information om dig selv

·         Forklar, hvorfor vi skal vælge netop dig

Om Karlslunde Strandkirke
Karlslunde Strandkirke er en sognekirke med en menighed, der består af mennesker i alle aldre og med meget forskellig kirkelig baggrund. Troen på, at Jesus er verdens frelser, og at Gud fortsat virker med sin Ånd, binder os sammen. Vi er en del af netværket Dansk Oase.

Det er afgørende for os, at den enkelte bliver set som menneske og vokser i efterfølgelse af Jesus. Derfor ønsker vi at skabe fællesskaber, der kan gøre dette muligt.

Vi ønsker at være en kirke i mission. De sidste 25 år har vi blandt andet afholdt Alpha-kurser, som er et grundlæggende kristendomskursus. Det ønsker vi kun mere af.

Gennem menighedens giverfællesskab, Strandkirkefællesskabet, støtter vi en lang række lokale, nationale og internationale projekter, som på hver sin måde bidrager til at udbrede evangeliet i ord og handling.

Mere information

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for sognemedhjælpere.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sekretariatsleder Karsten Bach på 23 48 11 98 eller kontaktperson (personaleansvarlig i Menighedsrådet) Mathias Schwartz Kirkegaard på 27 14 24 81.